margitszigetijoga.hu

Programajánló

2023. július 02.
vasarnap 12:45

Ülő meditáció a Margitszigeten

Júl. 2.-án, vasárnap, a második óra után, akinek van kedve ott maradhat egy fél órás közös meditációra. Úgy is jöhettek, ha előtte nem jógáztok, de könnyebb lesz ülni, ha előtte átmozgatjuk a testünket.

Kicsit majd beljebb húzódunk, hogy teljesen az árnyékban legyen mindenki. De a szokott helyen fogunk találkozni, ahol az órákat tartom.

ॐ HATÁROZAT

Egy fél órás ülő meditáció, légzésfigyeléssel, utána egy megosztó kör, persze nem muszáj bármit is megosztani. Szeretettel várom azt is, aki csak csatlakozna a csoporthoz, mert egyedül nehéz magát rávennie otthon, hogy leüljön egy kicsit, és ne csináljon semmi mást azon kívül, hogy a légzésére figyel.

˘Folytatásért görgess a kép alá.˘

A kérésem az, hogy 12:45-re már érkezzen meg az is, aki csak meditálni jön. Köszönöm. Elég ha van nálatok valami, amire rá tudtok ülni, de természetesen lehet simán a fűre is ülni, aki azt szeretné.

Ha lesz rá igény, rendszeresítjük az eseményt.

Szeretettel várok Mindenkit!

Mi a meditáció?

Mi a meditáció?

"Egyetlen dologra gondolni. Amikor meditálsz, próbálj egyetlen gondolathoz ragaszkodni, és minden más gondolat fokozatosan el fog tűnni. A gondolatok jelen lehetnek még egy ideig, de ha te eltökélten kitartasz egyetlen gondolat mellett, nem fognak zavarni. Elménket gyengévé és az összpontosításra képtelenné teszik a megszokások. Meg kell hát erősítenünk, hogy egyetlen gondolathoz ragaszkodjon.

A megszokások hitetik el velünk, hogy nehéz a gondolkodást leállítani.

De az elme kicsúszik az irányításunk alól. - Az lehet, de ne gondolj erre! Amikor újra feleszmélsz, hozd vissza, és fordítsd befelé! Ennyi elég. Erőfeszítés nélkül senki nem ér el sikert. Nem úgy születünk, hogy képesek vagyunk uralkodni az elmén. Azon kevesek, akik sikerrel jártak, az állhatatosságuknak köszönhetik ezt.

Hogyan meditáljunk?

Csupán annyit kell megtanulnod, hogy hunyd le a szemed és fordulj befelé. A lényeg az, hogy az elme forduljon befelé, és maradjon aktív ebbéli törekvésében.

Az összpontosításnak olyan könnyen kell mennie,

mint a lélegzetvételnek. Rögzítsd a figyelmedet egyetlen dologra, és próbálj ahhoz ragaszkodni! A meditáció egyetlen gondolathoz való ragaszkodás. Ez az egy gondolat távol tartja a többi gondolatot. Ha az elme szétszórt, az a gyengeségét jelzi. Állandó meditáció révén az elme megerősödik, azaz felhagy a kósza gondolatokhoz való túlságos vonzódásával.

Az elme ingadozása abbéli gyengeségéből adódik,

ॐ INDÍTVÁNY

hogy energiáját gondolatok formájában eltékozolja. Amikor képesek vagyunk rávenni arra, hogy egyetlen gondolathoz ragaszkodjon, akkor az energiát megtartjuk, és az elme megerősödik. Erős elmére gyakorlással lehet szert tenni, mint ahogy erre a Gítá is rámutat. Az elme először csak időnként, majd folyamatos gyakorlással egyre gyakrabban tér vissza a kereséséhez, míg végül egyáltalán nem kalandozik el." Sri Ramana Maharsi: Tudatos halhatatlanság

Hétvégi jóga elvonulás a Pilisben - kérdések és válaszok (Nati)

A videó tartalma: A hatha jóga elterjedtebb, miért tartod jobbnak az astangát? Azt érezném tradiciónálisnak, amiben több meditáció van. Az alternatív pózok is ugyanolyan hatásosak? Melyik hatékonyabb a vezetett óra vagy az otthoni gyakorlás? Tudatosan reggel (étkezés előtt) gyakoroltunk? Ne együnk és ne igyunk az óra előtt 3 órával? Milyen tradicionális tanácsok vannak még? Mikor gyakoroljunk? Mi a kapcsolat a jin jóga és az astanga jóga között? Mit javasolsz az Otthoni gyakorláshoz? Astanga történetek. Mit tegyünk, ha nem tudjuk felvenni a ritmust? Kellemetlen, hogy kezdetben az ember nem tudja követni a sorrendet. 90 perig tart az első sorozat? Meg lehet sérülni a jógában? Mit lehet tudni a kezdő tanfolyamról?


KAPCSOLAT: +36 30 399 3130
Névnapi nyereményjáték!