Tirjan mukha ékapáda pascsimottánászana

A neve magyarul annyit tesz: Egylábas előrehajlítás három előre néző végtaggal, vagy Három végtagú előrehajlás. Az egyik láb ellentétes irányba néz, mint a másik három végtag.

Lefelé néző kutyából belégzésre előre ugrunk, és ha haladó gyakorlók vagyunk, felvesszük a pózt. Azaz, a jobb térdet behajlítjuk, sípcsont, és a lábfej lefelé néz, a térdek zárva. Kilégzésre előre dőlünk, mindkét kézzel fogjuk a bal lábfejet.

Öt légzést eltöltünk a pózban, majd belégzésre felnézünk, kilégzésre nincs mozdulat. Belégzésre feltoljuk magunkat a tenyereken, kilégzés Csaturanga, belégzés Felfelé néző kutya, kilégzés Lefelé néző kutya, majd belégzésre ugrunk előre, és felvesszük a pózt a másik oldalra. Újabb öt légzés után, belégzésre felnézünk, kilégzésre nincs mozdulat, belégzésre emelkedünk, újabb vinyásza következik. Lefelé néző kutyából jön majd a következő ászana (Dzsánu sirsászana A).

Egylábas előrehajlítás három előre néző végtaggal

A behajlított térd lábfeje lefelé néz, a fenék külső oldala mellett, a sarok, talp, felfelé néz. Kézzel lehet esetleg segíteni, a jobb vádlit kifelé forgatni. A jobb ülőcsontot nyomjuk a talajba. Ezt általában a kvadricepsz (négyfejű combizom) merevsége miatt nem tudjuk megtenni. A póz felvétele során a combot befelé forgatjuk. Ha egy téglára, vagy párnára ülünk, amit a behajlított lábbal ellentétes oldali csípő alá helyezünk, segíthetjük a térd behajlítását, csökkenthetjük a térdízületben esetleg felmerülő feszültséget.

A törzs core izmainak, és a lábaknak az aktiválásával ellensúlyozzuk a nyújtott láb oldalára való kidőlést, a test középvonala mentén dőljünk előre, állal nyújtózzunk a sípcsont felé. Ha a jobb térd van hajlítva, akkor a bal combot csípőből befelé, a jobbat kifelé forgatva segíthetjük az oldalra kidőlő tendencia ellensúlyozását. Ha még mindig kifelé dőlünk, magasíthatjuk az alátámasztást, amin ülünk. Dristi: lábujjak. A pózban ugyanolyan hangsúlyos az előre hajlítás, mint az ülőcsontok földön tartása. Az előre hajlítás során emeljük ki a szegycsontot, tartsuk egyenesen és nyújtsuk meg a derekunkat, farizmokat terítsük szét. Vállakat tartsuk szélesen.

Vírászana

Ha kötött a kvadricepszünk, az gyakran okozhat térd problémákat. Vírászanával segíthetjük a kvadricepsz nyújtását. A Vírászana majdnem ugyanaz, mint a Tirjan mukha ékapáda pascsimottánászana, csak mindkét térdünk be van hajlítva. A lábfejek ne forduljanak ki, sarkak nézzenek fölfelé. Lehet ülve, előre vagy hátradőlve, vagy fél lábbal is gyakorolni.

Jótékony hatások

Kedvezően hat a vizelet visszatartási problémákra, húgyúti-és heregyulladásokra, az aranyérre, ülőideg gyulladásra. Segít a test szimmetrikussá tételében. És mint minden előrehajlítás, jótékony hatással van az emésztőszervekre, ezáltal segíti az egész test megfelelő tápanyag ellátást, és a salakanyagok kiürítését.

  • "
  • Ha fájdalmat érzel bárhol a testedben, az első válaszreakció gyakran a félelem. A gyakorlás egyik általános szabálya, hogy ne fuss el az ilyen helyzetek elől, hanem vidd magad egy olyan elmeállapotba, amelyben meg tudod tapasztalni a fájdalmat. … Minél jobban tudatosítjuk, hogy hol és mi fáj pontosan, annál kisebb a félelem, és annál nagyobb sikerrel tudunk dolgozni ezzel a gyakorlásunk és az életünk során."
  • Kino MacGregor

Kérdésed van, információra van szükséged?

Kattints az arcképre! (chat)

KAPCSOLAT: +36 30 399 3130
Eseménynaptár 2019