Érdemes megvizsgálni a Savyasācī megszólításban rejlő pedagógiai vonulatot. Az ácsi magyarban is a figyelmeztetés kategóriájába sorolandó megálljt jelentő védelmező szó. A Savyas hangutánzó szókét a szabni szóhoz hasonló, ami sok esetben valamilyen vágó vagy késelő mozdulattal társul. Minden körülményt figyelembe véve, a 11. fejezet, már komoly csatajeleneti állapotokról add tanúbizonyságot, ahol a félelem, rettegés vakító lángoló halotti arca mindennapos. Bhagavad-gītā11.25. B.G.11.26-27.
A vonzó kezdetnek, hamar vége szakad, a párbeszéd öldöklés közben is folyik! Krisna a 11. fejezet 34. versében Savyasācī megszólításban felszólítja Arjunát a harcra, korábban említette, hogy Ő, aki az idő bírtokosa, már
megölte Droṇát, Bhīṣmát, Jayadrathát, Karṇát és a többi hatalmas vitézt.
˘Folytatásért görgess a kép alá.˘
Arjuna szerette volna látni a végtelent is átható mindenre kiterjedő teljességét, ezért Krisna magasba emelte fegyverét, melynek olyan erős volt a fénye, mint a napé. Arjuna kezdetben csodálatos látomásnak élte meg a virágfüzéreken nyugvó védák himnuszaival körülölelt univerzális én kozmikus állapotát, de hamar borzasztó sorsok hanyatlását látta minden testnek végső menedékében.
Krisna legidőtállóbb erejének bizonysága, hogy Ő maga az idő, ezért felszólítja Arjunát a harcra, Savyasācī egyben kitüntető és utasító megnevezés használva. A savya-sācin olyan emberre utal, aki a csatatéren nagyon kiválóan bánik az íjjal. Az Úr ezzel kiváló harcosnak nevezi Arjunát, aki nyilaival képes elpusztítani ellenségeit.
Mindazt, amit a jövőben akarsz látni életedben, előbb meg kell ismerni!
Megbékélt lelki állapotban lehet megérteni, az értelem által meglátni a világunk misztériumát. Isten igaz valójában nem jelenik meg, de ha mégis szeretnénk látni Őt, akkor embertársaink istenihez hasonló természetében kell keresnünk a végső menedék Urát! A hajlék, ahol mindenki jámbor és a rettegés nem járja át a küszöb kapuját, ott az isteni kígyó is gyógyírt hoz és nem csupán mérget.
Istent az emberek közelében lehet megérteni, Ő általuk és nem nélkülük létezik, ha csupán a jelenléte egy fogalom, akkor érdemes elgondolkodni ezen fogalomtár születésének értelméről. A Bhagavad Gíta minden verse, egy kilépő pont, ahol utána járhatunk, feleleveníthetünk tetteket, történelmet és viselkedésre utaló helyes és helytelen magatartásokat. A Bhagavad Gíta 11. fejezete bővelkedik a történelmi személyiségek tárházában, ezért gyermekeink okkal szeretik az elmesélendő szereplők jelenlétét, ebben a fejezetben.
Droṇát, Bhīṣmát, Jayadrathát, Karṇát és a többi hatalmas vitézt már megsemmisítettem. Pusztítsd el hát őket, s ne aggódj miattuk! Csak harcolj, s a csatában győzedelmeskedni fogsz ellenségeid felett!
Te vagy az atyja a teljes kozmikus megnyilvánulásnak, minden mozgónak és mozdulatlannak. Te vagy a legfőbb imádandó, a legfelsőbb lelki tanítómester. Senki sem egyenrangú Veled, és senki sem válhat eggyé Veled. Óh, felmérhetetlen hatalom Ura, hogyan lehetne bárki is hatalmasabb Nálad a három világon belül?