Notice: Undefined variable: keywordstexttohtml in /var/www/clients/client28/web893/web/function.php on line 191 B.K.S. Iyengar horoszkópja ☀️ ❁
JógA 2024
margitszigetijoga.hu login

2019. március 04.
hetfő 05:15
álláspont

B.K.S. Iyengar horoszkópja

A világhírű jógamester horoszkópjában marsikus hatásból akad bőven, s ezt még fokozza a Nap szoros együttállása a Ráhu-va.

Napja skorpió, Holdja Kos

  • Iyengar sokak számára a Hatha Jóga egyik nagy “prófétája”, de legalábbis misszionáriusa. Könyveit bibliaként lapozgatják a Hatha jógával komolyabban foglalkozók
  • pontos, precíz, lelkiekre is kiterjedő integrál filozófiai meglátásai sok embert vonzottak és vonzanak ma is a jóga bűvkörébe. B.K.S. Iyengar horoszkópjában marsikus hatásból akad bőven, s ezt még fokozza a Nap szoros együttállása a Ráhu-val, a legmateriálisabbként is ismert finomfizikai bolygóval, mely sorsjelölő planéta is (északi holdcsomópont). Ez az erőteljes együttállás a Skorpióban -ami karmikus jegy-, előrevetíti, hogy Iyengarnak nem volt igazán szerencsésnek vagy veszélytelennek mondható csillagzata.

A második ház a szülött korai éveinek, külső/belső értékrendszerének és családjának, egészségének/erőforrásainak is jelölője. Ezek mind veszélyeztetve voltak. Iyengar tizenegyedik gyerekként született, és anyja sem volt túl bizakodó születése előtt. Úgy vélte, egyikőjük sem fogja túlélni a szülési procedúrát. Pár testvére már meghalt előtte (13-an lettek volna, ő volt a tizedik). Végülis mindketten éppen maradtak, és Iyengar különösebb gond nélkül, egészségesen jött világra. Az egészséget és életerőt (is) jelölő Nap, -mint már szó volt róla- nem túl fényes helyzetben van a Skorpió jegyében, ami még nem jelentene nagyobb nehézséget, de a Ráhu képes elsötétíteni a Suryat (átmenetileg), így tovább súlyosbítva a 2. ház és a Nap alap szignifikációit, vagyis a gyermekkort és az Ő és családja egészségét, jólétét. Apját 9 éves korában veszítette el. Érdekesség, hogy épp a vénusz időszak Nap alperiódusának végén történt ez. Új Nap-ot kellet találnia jelképes értelemben. Śrīmad-Bhāgavatam 10. 9. 11.

˘Folytatásért görgess a kép alá.˘

Kitartóan fog tovább gyakorolni

Iyengar malárián, tífuszon és megannyi súlyos betegségen esett át 15 éves koráig, ezután nővére újdonsült férje (Krishnamacharya) megkérte feleségét, hogy küldje át hozzá az “ifjú padawan”-t, s a jóga módszerével kezdte erősíteni/gyógyítani őt, minek hatására a fiú lassan felerősödött és teljesen egészséges és életerős fiatalemberré vált. Ekkor az ifjú Iyengar elhatározta, hogy kitartóan fog tovább gyakorolni, míg maga is mestere nem lesz a Jóga tudományának. Ez a váltás,a Guru megtalálása, alanyunk Vénusz korszakának- Jupiter alperiódusában történt (annak is az elején). Ez azért fontos, mert a Vénusz B.K.S uralkodó bolygója, és nem csak a harmóniát jelöli és az igazság és az élet szeretetét, de szerencsét hozó, “sokszorozó” planétaként is szoktak rá utalni. Gyarapítja eredményeinket, fokozza lelkesedésünket, művészi kifejezőképességünket (jó helyzetben). Ha a Vénusz eme Jupiteri alperiódusában, a Jógi nem lépett volna sorsának elébe, valószínűleg ma nem ismerh

  • Jupiter a Guru mellett szintén a gyermekek/gyermekkor jelölője. Vagyis ez egyfajta újjászületési lehetőség volt a kamasz Iyengar számára, ami bár ifjúkorába került, (hamar fel kellett nőnie), áldozata kárpótolta őt mindenért. Önmaga megmentése után egész családja, később pedig rengeteg ember megmentőjévé lépett elő. A második házas Nap-Rahu együttállás a skorpió jegyében tehát ezt a korai átalakulást mutatja, veszélyekre, súlyos megbetegedésekre figyelmeztetve, amit ha sikerül nemes módon túlélni, egy kisebb megvilágosodás hajtóerejével bíztathat tovább, akár anyagi értelemben is. A Jyeshtha Nakshatra fokára eső skorpió Nap és Ráhu ezt még megfejeli azzal, hogy a szülött minden erejét képes bevetni az adott témába ami érdekli
  • és a végletekig elszánt, összeszedett embert jelöl.

Mélyen barátságos de kellően komoly hozzáállás

A Ketu a Ráhutól (mindig) 180 fokra van, a múltat mutatja és szintén a korai évekre aszociál (és előző életek tapasztalataira). A Bikában ingataggá teszi a stabil dolgokat, s ez kétszeresen is igaz, mert a 8-as házba esik, ami a váratlan események/balesetek/betegségek/misztikus képességek és transzformáció/halál háza is. Ugyanakkor vénuszi jegyként vénuszi korszakban hirtelen szerencsét, gyarapodást is hozhat. Hozott is. (Mérleg ascendens). A Napról kicsit részletesebben, a 11. ház uraként van jelen a második házban, ami a sok nehézség ellenére azt ígéri, hogy a szülött kívánságai, ami a 11.ház témája, a családon belül (2. ház), vagy családtag közbenjárásával teljesülhetnek. Ez így is történt. /Dhana yoga/. Jellemtanilag ez még azt is mutatja, hogy Iyengar mesterre a tágabb baráti kör, családként való kezelése volt jellemző. Úgy óvta, szerette barátait, mint közeli családtagjait. Ez a mélyen barátságos de kellően komoly hozzáállás aztán folyamatosan hozta meg hírnevét.

Iyengar 18 éves korára már tanítani is kezdett. (Ez is még a vénusz időszakban történt, a Szaturnusz alperiódus első évében). Tovább elemezve a Jyeshtha nakshatrát, ez a holdház a Merkúr uralma alatt áll. A Jyeshtha Nap és Ráhu erős öntudattal és nagy képzelőerővel ruházza fel a szülöttet. Státuszorientált beállítottság (tradíció tisztelet), a lényeg a szülöttnek, hogy változtasson a jelenlegi világon, és jelentőségteljes legyen: “Hasson, alkosson és gyarapítson”. :) Ehhez még hozzátartozik, hogy jól megtudja különböztetni a helyeset a helytelentől, igazi lélekbúvár, lényeglátó természet: Röntgenszemű “detektív”, aki mások veséjébe lát. Negatív tendencia lehet az érzelmek elfojtása, és a túlzott kontroll. Holdja, vagyis az elme, a belső érzelemvilág és az anya jelzője, a Kos jegyébe esik a 7. házba.

A Jóga egyetemes!

B.K.S. Iyengar

ŚB 10.9.11
कृतागसं तं प्ररुदन्तमक्षिणी
कषन्तमञ्जन्मषिणी स्वपाणिना
उद्वीक्षमाणं भयविह्वलेक्षणं
हस्ते गृहीत्वा भिषयन्त्यवागुरत्११

kṛtāgasaṁ taṁ prarudantam akṣiṇī
kaṣantam añjan-maṣiṇī sva-pāṇinā
udvīkṣamāṇaṁ bhaya-vihvalekṣaṇaṁ
haste gṛhītvā bhiṣayanty avāgurat

Synonyms
kṛta-āgasam — who was an offender; tam — unto Kṛṣṇa; prarudantam — with a crying attitude; akṣiṇī — His two eyes; kaṣantam — rubbing; añjat-maṣiṇī — from whose eyes the blackish ointment was distributed all over His face with tears; sva-pāṇinā — with His own hand; udvīkṣamāṇam — who was seen in that attitude by mother Yaśodā; bhaya-vihvala-īkṣaṇam — whose eyes appeared distressed because of such fear of His mother; haste — by the hand; gṛhītvā — catching; bhiṣayantī — mother Yaśodā was threatening Him; avāgurat — and thus she very mildly chastised Him.

Translation
When caught by mother Yaśodā, Kṛṣṇa became more and more afraid and admitted to being an offender. As she looked upon Him, she saw that He was crying, His tears mixing with the black ointment around His eyes, and as He rubbed His eyes with His hands, He smeared the ointment all over His face. Mother Yaśodā, catching her beautiful son by the hand, mildly began to chastise Him.

Purport
From these dealings between mother Yaśodā and Kṛṣṇa, we can understand the exalted position of a pure devotee in loving service to the Lord. Yogīs, jñānīs, karmīs and Vedāntists cannot even approach Kṛṣṇa; they must remain very, very far away from Him and try to enter His bodily effulgence, although this also they are unable to do. Great demigods like Lord Brahmā and Lord Śiva always worship the Lord by meditation and by service. Even the most powerful Yamarāja fears Kṛṣṇa. Therefore, as we find in the history of Ajāmila, Yamarāja instructed his followers not even to approach the devotees, what to speak of capturing them. In other words, Yamarāja also fears Kṛṣṇa and Kṛṣṇa’s devotees. Yet this Kṛṣṇa became so dependent on mother Yaśodā that when she simply showed Kṛṣṇa the stick in her hand, Kṛṣṇa admitted to being an offender and began to cry like an ordinary child. Mother Yaśodā, of course, did not want to chastise her beloved child very much, and therefore she immediately threw her stick away and simply rebuked Kṛṣṇa, saying, “Now I shall bind You so that You cannot commit any further offensive activities. Nor for the time being can You play with Your playmates.” This shows the position of a pure devotee, in contrast with others, like jñānīs, yogīs and the followers of Vedic ritualistic ceremonies, in regarding the transcendental nature of the Absolute Truth.

S
tyaktvā yaṣṭiṁ sutaṁ bhītaṁ vijñāyārbhaka-vatsalā
iyeṣa kila taṁ baddhuṁ dāmnātad-vīrya-kovidā

tyaktvā—eldobva; yaṣṭim—a kezében lévő pálcát; sutam—fiát; bhītam—fia nagy ijedtségére gondolva; vijñāya—megértve; arbhaka-vatsalā—Kṛṣṇa legszeretőbb anyja; iyeṣa—vágyott; kila—valójában; tam—Kṛṣṇát; baddhum—megkötözni; dāmnā—egy kötéllel; a-tat-vīrya-kovidā—anélkül, hogy ismerte volna a leghatalmasabb Istenség Személyiségét (a Kṛṣṇa iránti erős szeretet miatt).
Yaśodā anyát mindig a Kṛṣṇa iránti erős szeretet töltötte el, s nem tudta, kicsoda Kṛṣṇa és milyen hatalmas. Iránta érzett anyai szeretetében soha nem is törődött azzal, hogy ki Ő. Ezért aztán amikor látta, hogy fia mennyire megijedt, eldobta pálcáját, és meg akarta kötözni Őt, hogy ne rosszalkodjon többet.

MAGYARÁZAT: Yaśodā anya meg akarta kötözni Kṛṣṇát, de nem azért, hogy megbüntesse, hanem mert azt gondolta, hogy gyermeke olyan nyughatatlan, hogy félelmében talán még a házból is elfut, ami aztán újabb kalamajkát okozna. Ezért hát nagy szeretetében meg akarta akadályozni, hogy Kṛṣṇa elmenjen a házból, s meg akarta kötni Őt egy kötéllel. Yaśodā anya szerette volna megértetni Kṛṣṇával, hogy ne kövessen el olyan csintalanságokat, hogy összetöri a joghurtos és vajas edényt, és szétosztja tartalmukat a majmok között, hiszen már attól is megijedt, hogy a pálcát meglátta a kezében. Yaśodā anya nem törődött azzal, hogy megértse, kicsoda Kṛṣṇa, és hogyan terjed ki mindenhová a hatalma. Ez egy példa a Kṛṣṇa iránti tiszta szeretetre.
:wq

Fáradhatatlan és lendületes

A Hold továbbá az Aswini naksatrába esik. Ez az állás a Ketu uralma alatt áll (leszálló holdcsomópont). Itt a Hold szintén egyfajta teremtő pozitivitás impulzív hatását közvetíti, ami hatékony gyógyítóvá, terapeutává és jóga szakemberré avanzsálhatja az embert. -Nem, nem a csillagok teszik, a csillagokkal tesszük (vagy nem tesszük). :) Az Aswini Nakshatra csillagzata alatt született egyén bátor és kezdeményező, nem enged túl sok lamentációt, időveszteséget. Jó humorérzéket ad és erősíti a spirituális és szociális érzékenységet is. Szenvedélyes, fáradhatatlan és lendületes a céljait illetően, illetve fejlett erkölcsi érzékkel is rendelkezik (pada 2).

Iyengar mester ascendense, mely élettervét és testi adottságait tükrözi: A Mérleg. Vénuszi jegy és merőben meghatározza kifejező készségét a Vénusz helyzete. (Érdekességként Mahatma Gandhi is mérleg ascendensű volt, -ő a vénusz harmónikus, légies természetét az Igazság jogi aspektusában/szolgálatában élte meg, sok önsanyargatással. Neki a Mars és a Vénusz is az első házában volt, tehát a harmóniáért/igazságért küzdő ember volt, aki önmagát, testi épségét sem féltette, és szintén önmaga harmonikussá tétele után kezdte meg pályafutását.Visszatérve tisztelt alanyunkra, akinek nem kissebb, csak más jellegű feladata volt:

Szabad szellemű

Az ascendens foka a Swati nakshatrába esik, ami nagyon függetlenné és szabad szelleművé teszi az embert és –megint- kissé hirtelen természetűvé. Nem hagyja, hogy korlátozzák a maga választotta úton. Ha el is tűri a korlátozást, bizonyos tradíciók miatt, később kiszabadul a túlzott rendszabályozás alól, és magasabb, “ÉLŐ” értelmet keres/talál tanulmányaihoz, melyekhez immár szabadon kapcsolhatja az általa felfogott és megvalósított igazságot. Valami hasonlót vélhetünk felfedezni az Iyengar által írt könyvekben: Pl.: A jóga fája, ahol egészen “Új megvilágításban” mutatja be a Jóga 8 ágát a szerző, a bölcsességet kontextusba helyezve az Ászanákkal és tudatállapottal, egy fa hasonlatot használva ehhez vezérfonálul. Ezt tükrözi az a tény is, hogy Ő a saját módszerét sem nevezte el „Iyengar módszernek”, hanem mindig alkathoz és jelleghez igazította tudását, a Jóga alkalmazását. Ahogy ő mondta:

A Jóga egyetemes! - B.K.S. Iyengar

Krishnamacharyas & B.K.S. Iyengar Yoga in 1938 Entire 45 minute silent news reel.

Jógához bizony kell az akaraterő

A Guru, valószínűleg nem rejtette véka alá aktuális hangulatát (mint ahogy skorpió Napja erre hamisan engedne következtetni), ugyanis a Kos holddal rendelkező embereknek rögtön kiül arcukra/fejükre aktuális érzelemviláguk. Olykor hirtelen természetűek is lehetnek, mivel nagyon impulzívan élnek meg mindent. Mivel a Skorpió és a Kos is a Mars uralma alatt áll, bátran mondhatjuk, hogy B.K.S. Iyengar a tettek és a „harc” embere volt. Nagyon jól élte meg ezen adottságait, mivel elsősorban önmagát győzte le. Nem is voltak ellenségei, leszámítva pár féltékeny tanítványt pályája legelején, akik bizonyára megváltoztatták véleményüket a későbbiekben. A Hold 7. házas helyzete azt is mutatja, hogy partnere „tükör” volt számára, (hasonlóan dinamikus vehemenciával rendelkezhetett) és segíthetett Neki, ezen adottságok finomításában, jó célokra való felhasználásában.

Bizonyára mélyen szerették egymást, erre enged következtetni a 4. házas Mars (Mangal dosha). Innen aspektálja is a Mars a Holdat, ami vezetői határozottságra utal, egyben gyors, belátó észjárást is ad. Szinte katonás karaktert sejtet ez az attitűd, és nem is tagadható, hogy a Jógához bizony kell az akaraterő, pláne egy ilyen kaliberű, világot tanító tanárnál. A mester édesanyja is nagyon erős hatással lehetett Iyengarra, úgy a karrierben, mint a társkapcsolatban (7 ház). Egyfajta példakép lehetett Neki édesanyja.

Rendeld meg személyes elemzésed!

Milyen lehetne a te karriered, ha tudnád, amit az asztrológus már tudhatna rólad?

Dalmady Csaba +36 30 643 0001


KAPCSOLAT: +36 30 399 3130
Névnapi nyereményjáték!