Ezért zárnak be a jógastúdiók NYÁRON

Amikor a változás szelei fújnak, a kétkedők falakat húznak föl, az optimisták pedig vitorlákat!

Maradj talpon

Wolf Gábor a mai marketing meetingen a meglepő tények posztjairól beszélt az itt látható videó 20. percében: Egyre nagyobb mennyiségben nyíló jógastúdiók, láthatóan 1 éves működést követően távoznak is a piaci palettáról, de mégis ki folytatja? Gábor tanácsára ma erről olvashattok. Kezdjük a tények oldaláról! Az elmúlt héten közel 10 darab stúdiónak szűnt meg véglegesen a honlapja, többek között: fitjoga, csakrajoga, forrasjoga, jógaamindennapiéletben, srí-jóga-stúdió, jogarandi, joga- tabor, jogawork, bikramjogakozpont.

A termi jóga szezonális termék, amelynek extra magas bérlet vásárlási időszaka az újévi nagy lendületben, és az iskola kezdést követő pár hónapban érezhető. Minimális kivételtől eltekintve kiürülnek nyaralási szezonban a termek, és az oktatók is helyettesítést kérnek, ami még ronthatja a kedvet. A "csak jógázzunk" business -matek, ezért azt mutatja, hogy a nyári kiadásokat a bevétel oldal nem fedezi. Vajon egy hét nyaralás, egy 3 napos fesztivál, vagy a Pokémon GO üti ki közel 4 hónapra a termek falát az ürességgel? A jóga lassan beleolvad az edzőtermi nyújtás kategóriába?

Pokémon GO

A jógás közönség csapongó?

Stúdió vezetők gyakori furcsaságként említik a helyhez, oktatóhoz való kitartás hiányát. A jógás közönség csapongó életvitelét én magam nem követem, a kezdetektől fogva egy oktatóhoz járok heti rendszerességgel. Azon oktató, aki a témában folyamatosan képzi magát, és ismeri a szőnyegen életét megváltoztatni készülő, test és elme komplexumainak határait, az tud igazán segítséget nyújtani számomra. (A látványos, de láthatóan önmagukkal foglalkozók, bizonyára megtalálják holnap is a közönségüket.) Egy átlagos stúdióban a havi pozitív mérleg csak pár hónapos, amelyet aztán felemészt az év többi kiadásokkal teli időszaka. Marketing technikák és akciók ide vagy oda, a jó oktató elengedhetetlen!, de nem elegendő, hiszen fontos a megfelelő helyszín választás, a kitermelhető rezsi és a vevő központú gondolkodásmód.

Tegnap egy 55 éves férfi egy astanga óra után, örömében mesélte, hogy egész életében sportolt, és tudta, hogy előbb-utóbb a jógára le fogja cserélni a napi sporttevékenységeit, ami meg is történt, ezüstlakodalom óta napi rendszerességgel jógázik. Ő felhívta a figyelmem, hogy ez egy nagyon értékes mozgásforma, ha tehette volna már fiatalon is jógázott volna! A jóga populáris ismertsége igen magas, köszönhetően többek között B. K. S. Iyengarnak, és Bikramnak. A google keresési trend listáját töretlenül a Bikram jóga vezeti. Aktuális grafikon: Mgj.: érdemes közelebbről megvizsgálni a trendet! Az oktatók száma is lassan eléri a várható plafont, mégis a siker - ahogyan a nyelv tanulásánál is - a tanár és a diák összhangján múlik. Ezért a stúdió lelke a jógázók hozzáállásán, és az azt viszonzó oktatón múlik. Ezért láthatunk gyakori (bal)eseteket, az oktatóváltás és a közönség vándorlás összefüggésében.

Az ingatlanosokból született jógaoktatók

Az üzletvezetők a pénzügyi veszteség ellensúlyozása céljából, egyre gyakrabban indítanak oktató képzéseket, ami bár átmenetileg megoldást jelent, de hosszútávon a konkurenciát erősíti. Ezen képzések, sajnos az alacsony hozzáértésű (tisztelet a kivételnek), sport-és oktatói múlttal nem rendelkezők táborát erősítik, akik aztán bátran újabb stúdiót nyitnak. Az oktatói képzésben elég széles a paletta, pár hetes, és 1-2 éves időtartam alatt elsajátíthatjuk a hatha jóga alapjait, akár egy kis Hare Krisna felhanggal is. A képzést követően több évnyi tapasztalatra van szükség, és ahogy az idősebb oktatók fogalmaznak: elnézést kérek az első tanítványaimtól, hiszen a jóga nem az, amit akkoriban adtam nektek!

„ A jövő azoké, akik látják a lehetőségeket, mielőtt azok nyilvánvalóvá válnak.”

John Sculley

TV torna - Idősebbek is elkezdhetik

Ki nyit ma jógastúdiót?

Első, és második exceles üzleti tervünknél megjelenő számokra tekintve, kivétel nélkül jelentős milliós nagyságrendű veszteséget számoltunk, nem csak az első évben. Feltettük a kérdést (mi is), hogy ki nyit ma stúdiót a belvárosban? Komoly extra támogatói bevételeket, és kiegészítő szolgáltatásokat kellett csatolnunk a táblázat bevétel oldalához, hogy az eredmény rentábilis legyen. Sikerült jelentős változtatásokkal, és extra szolgáltatásokkal jelentős pozitív mérleget kihozni, de csak úgy, hogy végül a jóga bevétele csupán aprópénzes kasszaként jelent meg. Akiknek van több évnyi szabadideje, és eltapsolható pénze, de nincs hozzá eredeti ötlete és üzleti érzéke még annak sem ajánlom, hogy pár éves jógamester szak után nyisson stúdiót, nem éri meg!

Te hogy látod?

KAPCSOLAT: +36 30 399 3130
Eseménynaptár 2019