Vírabhadrászana A - harcospóz

Elérkeztünk a Napüdvözletek ászanái közül, az utolsó új mozdulathoz, a Vírabhadrászana A-hoz.

A Szurja Namaszkára B típusában az első Lefelé néző kutyapózt nem tartjuk ki, hanem egy belégzésre a bal sarkunkat befordítjuk, és jobb lábbal előrelépünk a kezek közé. A térd hajlítva marad, pontosan a boka fölött, a karokat pedig emeljük a fejünk fölé, tenyereket érintsük össze, és nézzünk a két hüvelykujj közé, a bal térd hátul nyújtva marad.

A két sarok maradjon egy vonalon, a jobb boka pedig pontosan a térd fölött. Ha előrébb toljuk, vagy beljebb, vagy kijjebb, az terheli a térdbelső, külső-és kereszt szalagjait. A térd csak akkor nem csavarodik, ha a lábfej ugynabba az irányba mutat, mint a térd.

Vírabhadrászana A

A csípők maradjanak egy vonalban, merőlegesen a jobb combra, a vállak szintén egy vonalban, párhuzamosan a csípőkkel. A törzs függőleges. A hasizmok aktívak. Az elöl lévő láb csípőhajlító izmai megfeszülnek, a másik oldalon nyúlnak.

A bal (hátul lévő) láb aktív, feszítsük a négyfejű combizmot, a külső talpélét nyomjuk a talajba, a lábfej az elöl lévőhöz képest 45 fokban van befordítva. A hátul lévő láb befelé csavarodik, a hajlított (elöl lévő) kifelé. A bal csípő kerüljön a jobb mellé. A nyújtott lábat csípőből forgassuk kifelé. A hasfal előre néz. Ha a hátul lévő sarkunkkal nyújtózunk, akkor magától helyes szögbe kerül a lábfej a térdhez képest.

A hátul lévő láb sarkát nyomjuk a talajba, oszlassuk el egyenletesen a testsúlyt a két lábunk között. Aktiváljuk az alsó bandhákat. Finoman billen hátra a fej, nézzünk fölfelé.

Az elöl lévő lábszár legyen függőleges, a comb vízszintes. A két sarok távolsága nagyon fontos. Ha túl nagy vagy túl kicsi, rögtön lehet érezni, hogy a pózban nem megfelelő az egyensúlyunk. A derekunkat ne homorítsuk, alsó két bandha aktív, a medence függőleges, nyújtózzunk fölfelé a gerinccel. A vállakat tartsuk lennt, a fejeket óvatosan billentsük hátra.

Egyetlen belégzésre hajtjuk végre a Vírabhadászana A-t, majd a következő kilégzésre már lépünk is hátra Csaturanga Dandászanába. Kezeket letesszük a jobb lábfej mellett, jobb sarok emelkedik, és hátralépünk. A légzés legyen jó hosszú, hogy az összes mozdulatot végre tudjuk hajtani. Ezután jün egy újabb Felfelé néző kutyapóz belégzésre, majd kilégzésre egy Lefelé néző kutyapóz. Innen belégzésre ismételjük a Vírabhadrászana A-t bal lábbal. Majd kilégzésre újra Csaturanga, belégzésre Feléfelé néző kutya, és kilégzésre az ezután következő Lefelé néző kutyapózt fogjuk kitartani öt légzésig.

Innen belégzésre ugrunk vagy lépünk újra előre a tenyerek közé, emel a fej, egyenes a hát: Urdhva uttánászana, majd kilégzésre leengedjük a fejet Uttánászanába, végül belégzésre a Szurja namaszkára B első mozdulatát ismételjük meg: Utkatászana, majd kilégzésre, kiindulóhelyzet: Szamaszthiti. A Szurja namaszkára B-t háromszor ismételjük.

„ A jógapózok gyakorlásának segítségével a fizikain keresztül jutsz el a spirituálishoz. Ez a folyamat a belső ébredés, amely lehetővé teszi, hogy az elhivatott gyakorlók egyre mélyebbre ássanak önmagukban.”

Kino MacGregor

ashtanga yoga demo

Hotline +36 30 399 3130
Astanga tanfolyam kezdőknek: 2019. február 3.