सम

Hivatkozás: S.B. 4.20.13. samah, azaz kiegyensúlyozott - Sama (सम, “even”)

Tökéletesen felvenni egy ászanát első látásra

A samah szó kiegyensúऌyozottságra utaऌ, ahhoz hogy egy ászanát (testartást) eऌső ऌátásra tökéऌetesen feऌvegyünk, ahhoz a következőkre van szükség.

Főszabály

Első és legfontosabb szabály, akár mondhatnánk azt is hogy a főszabály: hogy azon személy akinek az ászanáját le szeretnénk másolni, vagyis tökéletesnek tartjuk az Ő testfelvételét, azon személy iránt nem lehetünk sohasem mohók, kapzsik és legfőképpen sohasem szabad irigynek lenni. Az irigységből származó tettek eredményei elvesznek, mint ahogy elveszik a füst a ködben.

Közömbösnek kell lenni a körülmények tekintetében

Tehát visszatérve, ahhoz, hogy fel tudjuk venni egy velünk szemben álló testhelyzetét, ahhoz kiegyensúlyozottnak kell lennie az elménknek és úgy kell tekinteni önmagunkra, mint aki épp közömbös a világ történéseivel szemben, és csak a tanárra (azaz a vele szemben lévő oktatóra) figyel, KÖZÖMBÖSEN összpontosít. A KÖZÖMBÖSSÉG más kifejezést használva KÖZÖNYÖSSÉG a kulcsa az egésznek! Közömbösnek kell lenni a körülmények tekintetében, közömbösnek kell lenni a test követeléseivel szemben és közönyösnek az ÉRZELMEK szintjén. Csupán a velünk közvetlenül szemben álló testére figyelve, testének utasításait (azaz jelen esetben a mozdulatainak másolását) követjük.

˘Folytatásért görgess a kép alá.˘
Bhudzsapídászana (Karprés póz vagy Vállszorító póz)

A tanárral együtt mozdulunk kisé lemaradva!

Ennek technikája az, hogy a másolandó ászanának felvételét szemünkkel lekövetjük és amint késztetést érzünk a felvételre (azaz a testhelyzet felvételét tekintve BÁTRAN készen állunk a lélegzetünket visszatartva) a velünk szemben lévő gyakorlóval / tanárral együtt mozdulunk kissé lemaradva.

A tanár ebben az esetben NEM IGAZÍT!

Fontos azaz hangsúlyozni, hogy ebben az esetben az oktató nem nyújt segítséget közvetlenül a testével, astangásan szólva NEM IGAZÍT, pusztán azáltal, hogy bemutatja az ászanát, azáltal a gyakorlók (azaz a vele szemben elhelyezkedők) képessé válnak annak befogadására, az ászana felvételére. A technikának a kulcsa (TOVÁBBRA IS) az, hogy személyes érdek nélkül, közömbösen, de bensőséges hangulatban hajtsuk végre a fent leírtakat, mindezt úgy hogy képesek vagyunk függetleníteni magunkat a pillanatnyi helyzettől, annak körülményeihez képesek legyünk igazodni.

Hivatkozás:

Srila Visvanatha Cakravarti Thakura kijelenti, hogy az embernek nem szabad sokat törődnie a felszabadulással, hanem csak egyszerűen végre kell hajtania lelki tanítómestere KÖZVETLEN utasításait.

Andr&s

András bakászanát gyakoról

A SRÍMAD-BHÁGAVATAM 140 TÖRTÉNETE

"A Srímad-Bhágavatam ösi szentírásának történetei kifejezetten alkalmasak arra, hogy a gyermekeink lelki fejlődését és mellette olvasási készségét is segítsék. Bhuridzsana prabhu korábban összeállított egy listát, amiben 100 történet szerepel. Ezt kibővítettük még 40-nel, s most közreadjuk a teljes anyagot, amivel szeretnénk segíteni a szülőket a gyermekeik lelki nevelésében, oktatásában."

Led primary series class with Laruga Glaser

Kérdésed van, információra van szükséged?

Kattints az arcképre! (chat)

1138 Budapest, Margitsziget szállodák, Zielinski Szilárd sétány
KAPCSOLAT: +36 30 399 3130
-->