Kezdő astanga jóga tanfolyam

Kérlek részvételi szándékod a natijoga@gmail.com címen jelezd. Köszönjük!

Szabadtéri kezdő astanga jóga tanfolyam

Kezdőknek és újrakezdőknek egyaránt! A tanfoऌyam két eऌméऌet aऌkaऌombóऌ àऌऌ, vaऌamint gyakorऌó órákat is magában fogऌaऌ.

A TANFOLYAM TEMATIKÁJA

A kezdő tanfolyam két hétvégi alkalmat foglal magában, szombati napon 14:30-17:30-ig, vasárnap 11:00-15:00 óra között. Az első sorozat ászanáinak helyes kivitelezését tanuljuk meg Návászanáig, részletes vinyásza számolással. Rávezető, esetleg helyettesítő pózokat veszünk a nagyobb kihívást jelentő ászanák helyett, igény szerint. A Napüdvözletek, álló gyakorlatok, majd az első sorozat ászanái részletesen, a sorozat feléig. Előrehajlító, csípőnyitó, és gerinccsavaró pózok, majd a hátrahajlítás és fordított pózok, azaz a levezető sorozat. Megismerkedünk az Astanga rövid történetével, a vinyásza rendszer lényegével, a hangos légzéssel (uddzsáji), az izomzárakkal (bandhák), és a dristikkel (a tekintet fókusza a pózok közben), valamint a nyitó és záró mantrákkal. A tanfolyam ára magában foglal egy 40 oldalas jegyzetet is, valamint a tanfolyam ot követően két astanga gyakorló jógaórát.

KINEK AJÁNLOTT A TANFOLYAM?

A tanfolyam célja, hogy megismerkedjünk az Astanga első sorozatának alapjaival, és azzal az elméleti anyaggal, ami segíti a gyakorlásunkat. Jöhetsz nyugodtan akkor is, ha ez lesz az első találkozásod az Astangával, vagy ha már gyakorolsz egy ideje, és szeretnéd elmélyíteni, vagy szeretnél elkezdeni önállóan gyakorolni. Nem szükséges jógás előképzettség.

˘Folytatásért görgess a kép alá.˘
KEZDŐ ASTANGA JÓGA TANFOLYAM

Jóga csikitsza

AZ ASTANGA ELSŐ SOROZAT másnéven Jóga csikitsza (jóga terápia) a fizikai test egészségének helyreállítására szolgál. Célja, hogy belső szerveinket, szöveteinket megtisztítsuk a méreganyagoktól. A lélegzetet szoros összhangban tartva a test mozgásával, a gyakorlás során, a nagy mennyiségű előrehajlítás, csípőnyitás és néhány csavaró póz, valamint a hangos légzés segítségével hőt termelünk, aminek köszönhetően a tisztulási folyamatok még intenzívebbé válnak, javul a vérkeringés, könnyedebbé, hajlékonyabbá és erősebbé válik a test, megnyugszik az elme és az idegrendszer. Ennek eredményeképpen tökéletes egészséget teremtünk. A mély és ritmikus légzés során hő keletkezik, felébred az ún. belső, energetikai tűz (agni), ami melegíti és gyógyítja a testet.

Meghatározott sorrendben végezzük az ásznákat, melyeket vinyászákkal kötünk össze. A vinyásza a be-és kilégzéssel összhangban végzett összekötő mozdulatsor. Haladóbb szinten az astanga-jóga egy mozgó meditáció, melyben a légzést, az ászanákat, az izomzárakat, az ún. bandhákat, és a fókuszált tekintetet, a dristit kapcsoljuk össze. Ezek a gyakorlás alappillérei. Először csak koncentrált pillanatokat tapasztalunk, és ezt próbáljuk meg később, egyre tudatosabban, folyamatosan fenntartani. Nagyon fontos a hangos légzés, amit végig a gyakorlás alatt fenntartunk. A lényeg, hogy meglegyen a gyakorlás ritmusa a légzésre figyelve, nem pedig az, hogy beleerőltessük magunkat az ászanákba.

Gyakorló órák

A gyakorló órák a tanfolyam ot követően a Margitszigeti Jóga két szabadtéri astanga jóga óráját foglalják magukban, vasárnaponként 11:00 órától.

Időpontok

  • Elmélet + gyakorlat: 2020. júl. 18-19.
  • Gyakorló órák: 2020. júl. 26. és aug. 2.

„ Gyakorolj, és a többi jön magától!”

Sri K. Pattabhi Jois

Az astanga jóga tradíciója

Az Astanga jóga jelentése, a jóga nyolc ága. Az astanga vinyásza jóga egy dinamikus hatha jógastílus. Hat sorozatból áll, ezek egymásra épülő lépcsőfokok (fizikai, energetikai, sprituális szint). Az astanga vinyásza jóga rendszere Thirumalai Krishnamacaryától származik, világszerte ismertté Sri K. Pattabi Jois és tanítványai által vált, az Astanga térhódítása neki és tanítványainak köszönhető.

A jóga, lényegében az elme lecsendesítésére tett erőfeszítés, ezért érdemes napi rendszerességgel gyakorolni. Kezdhetjük heti egy alkalommal, amit fokozatosan növelhetünk kettő, három, és végül hat alkalomra (ezután már érdemes a mysore típusú, egyéni gyakorlásra áttérni, és saját ütemünkben gyakorolni a szintünknek megfelelő sorozatot).

Egy élménybeszámoló a tanfolyam ról

Szarvas Ildikó: "Nyáron a szabadtéri Kezdő Astanga Jóga tanfolyam on volt szerencsém részt venni. Csodás 2 napot töltöttünk együtt kinnt a Margitszigeten, rengeteget tanultam. Előtte már látogattam Astanga órákat, de órán nincs arra idő, hogy annyira részletesen ászanánként belemenjünk a helyes felvételbe, a pontos tekintet irányba stb., tehát a részletekbe, ami pedig elengedhetetlen, ha jól szeretnénk végezni a gyakorlásunkat. Az Astangának az lenne a lényege hosszútávon, hogy egyedül is tudjunk gyakorolni, ehhez pedig nélkülözhetetlen a pózok ismerete és sorrendje. Nagyon hasznos volt ez a 2 nap, mindenkinek szépen be lett állítva a helyes tartás, végigbeszéltünk mindent, az elmélettől a gyakorlatig. Mindenki megérezhette, milyen érzés helyesen benne lenni az ászanákban.

A tanfolyam óta sokkal tudatosabban, magabiztosabban veszem már fel a pózokat egyedül is, hiszen, órán túl sok információ hangzik el, emiatt nem sok minden marad meg olykor, arra pedig végképp nincs idő, hogy mindenkinek minden ászanája helyesen legyen beállítva, így akár tévesen is rögzülhet valami. A tanfolyam óta még inkább Astanga függő lettem, a kedvenc jóga irányzatom lett. Szívből ajánlom Mindenkinek, aki helyesen szeretne Astangázni és elmélyedni a jógában. A jegyzetet azóta is többször lapozgatom, Natiék "mindent" tudnak az Astangáról, nagyon jól felkészültek, telis tele hasznos információkkal és mindezt szeretnék Velünk is megosztani! Köszönöm azóta is, hogy ennyit fejlődhettem az Astangában!"

Astanga jóga - a dinamikus haladó jógastílus

Oktató: Tóth Anasztázia

Életének 2002 óta része a jóga, kezdetben hatha jógát gyakorolt. 2012 óta szádhanája a tradicionális astanga vinyásza jóga. Többféle jógastílus gyakorlója, majd oktatójaként kipróbálta magát. Az astanga jóga spirituális útja, egy rendkívül erőteljes, és dinamikus ászana gyakorláson keresztül nyilvánul meg, miközben tökéletes fizikai egészséget alakít ki, és magában foglalja a jóga nyolc ágát. Teljessége minden pillanatban teljessé teszi az életét. A jóga, mélyreható változásokat előidézve, megtanít felülemelkedni a félelmeinken, ezzel a mindennapi élet nehézségeivel szemben is ellenállóbbá, kitartóbbá tesz. Önmegvalósítási útnak fogja föl a jógát, melynek fontos része az ászana gyakorlás, amit nem lehet a filozófiától különválasztani. Eddigi meghatarozó tanárai: Gauranga Das, Manju Jois, Szalai István (KPJAYI Authorized Level 1), Govinda Kai (KPJAYI Certified), Ajay Kumar.

Regisztráció & ár & helyszín

A könnyebb kommunikáció érdekében a következő e-mail címre küldd részvételi szándékod, nevedet és telefonos elérhetőségedet: natijoga@gmail.com Köszönöm. Tel.: 06 30 377 26 13

Ár: 21 000 Ft

KAPCSOLAT: +36 30 399 3130
-->