Az anyag megmunkálásának képlete

Tervezni, csak a tűréshatárok figyelembe vételének negálásával lehet, de ha negálod a tűréshatárt, akkor nem lehet tervezni(se).

A Kali korszak a szenvedély kötőerejének aktív munkáságáról szól:

A durva anyag, akkor hasznáऌható feऌ újabb érzék-kieऌégítésre, ha annak örökös fenntartója úgy ऌátja, hogy az anyag feऌhasznáऌhatósága megfeऌeऌő az emberi éऌet és a civiऌizáció és a tradíció tekintetében.

Örök kedvenc témám következik, a kötőerők.

Ez az a téma, melyet már 20 éve tanulmányozom, mert kimeríthetetlen ateista nézőpontból vizsgálja az Istenit, a megfoghatatlant, a Legfelsőbbet, a teremtést. Ha megkérdeznéd melyik vers most a kedvencem, akkor azt válaszolnám, hogy a Srimad-Bágavatam 5. kötet 2. ének 5. fejezet 23. vers. Miért ezért:

Az anyagi tetteket két hangulatban

tervezzük és hajtjuk végre, ezt a tevékenységet két hangulatjelzővel („frányán fordítva”) illetjük a jósággal és szenvedéllyel. A Bhágavatam a szenvedély kötőerejét rajas-nak és a jóságot sattva-nak hívja. Mgj.: Guna kötőerőt jelent ebben a kontesztusban, tehát sattva guna – jóság kötőereje.

˘Folytatásért görgess a kép alá.˘
Csak a cél, más nem számít!

Az anyagi teremtés alapja a maha- tattva, ami ebben a témakörben a következőt jelenti:

a tervezés szakaszában a jóság minőségég élvezz nagyobb előnyt, majd a manifesztáció szakaszában a szenvedély minősége kerül túlsúlyba. Az idő és az élőlény akaratának erejeként létrejön az anyag (vagy szellemi termék), melyet ez esetben tudatlanság minőségébe sorolnak az említett írások.

Itt van az a pont amely igazán elgondolkoztatott,

hiszen hogy lehet a jóság és a szenvedély állapotából létrehozott csodálatos dolgot a tudatlanság minőségébe sorolni, hiszen az megegyezik a csodálatossal. Hmm. Azért soroljuk a tudatlanság minőségébe, mert ha nincs ott a tudatos lény vagy annak tudatalattija, akkor semmit nem ér a létrehozott halott anyag.

Kis pihenésképpen:

Volt egy előadás a Govinda Klubban, melyet volt szerencsém kamerával rögzíteni, de az első 10 percben az előadó, aki mellesleg Indiából érkezett a kamerába nézet és rám, és „cáfolt”, miszerint az a halott anyag, amit az állványon tartok semmit nem ér. Nem a kamera vagy a rögzített anyagnak van értéke, hanem az életnek, konkrétan azt mondta csak egy halott anyagot nyomkodok és nézek.

Vissza térve a vers elemzésére:

  • A tervezés és kivitelezés szakaszának szenvedély minőségében lévő embert
  • gyűjtő nevén Brahmának hívják (az írások). Azok akik pillanatnyilag jóság minőségében terveznek és kiviteleznek, azokat Visnunak,
  • akik a tudatlanság kötőerejének működését tartják atyának azokat az Úr Siva követőinek hívják.

Srimad-Bhágavatam 2. ének, 5. fejezet 23. vers.

A vers magyarázata tovább megy a szavak kifejtésében,

hiszen az anyag i élet elindítóját apának, azaz Sívának hív. A vágy keltőjét aki szenvedély kötőerejében van pedig élőlénynek hív.

Az igazán érdekes rész az, hogy

a vágyak változását és a teremtés lehetőségét a magyarázat az időhöz, azaz Kalihoz köti. Ez a kötöttség mindent megmagyaráz, hiszen a teremtés alapja az idő, melyet befolyásol a hangulat, a vágy és a körülmény. Mondhatnánk, hogy ennyi, minden meg van magyarázva ezzel.

Tehát a Kali korszak a szenvedély kötőerejének aktív munkáságáról szól.

Ami viszont rossz hír, a jóban, hogy ebben a korszakban élő és tevékenykedő emberek hajlandósága a tudatosságra és/vagy a jóság minőségéban való maradásra egyre alacsonyabb. Vagyis háttérbe szorul az élvezet okozta mámor okán a LELKI TERMÉSZET napi szintű gyakoriságának jelene. Ha mégis sikerül a jóság minőségének állapotába kerülni, az olyan mintha fényt kaptunk volna. Ennek útja, hogy a szenvedély kötőereje által egyre erősebb és hullámzó gondolatokat és tetteket uralni kezdjük. Ennek uralmát a kimondott szavaknál KELL kezdeni.

Mit jelent ez?

Ez azt jelenti, hogy szavatartónak kell maradnia az embernek. Ezen tiszta gondolkodási szinten 3 fő elv vizsgálata és betartása szükséges: A durva anyag, akkor használható fel újabb érzék-kielégítésre, ha annak örökös fenntartója úgy látja, hogy az anyag felhasználhatósága megfelelő az emberi élet és a civilizáció és a tradíció tekintetében.

A 8 fő misztikus képesség - Asit Krisna Maharája

Kérdésed van, információra van szükséged?

Kattints az arcképre! (chat)

KAPCSOLAT: +36 30 399 3130
-->