Ne vidd haza a munkát!

Ahogy felelősséget vállalunk a saját életünkért, a tetteinkért, onnantól kezdve van lehetőségünk változtatni rajta!

Válogasd meg a környezeted!

Azokra az értékekre és értékrendekre fogsz szert tenni, ami azoknak az embereknek van meg - annak az 5-nek - akivel a legtöbbet vagy együtt. Ez a te döntésed! Ki az az 5 ember akivel együtt akarsz lenni? Nem minden esetben tudjuk megválogatni a munkatársakat, de a mi döntésünk, hogy kiket hallgatunk, milyen könyveket olvasunk, milyen társaságba járunk, és hol jógázunk. Fontos olyan emberek társaságát keresni, akikre felnézünk.

Ha Te vagy a legjobb egy csapatban

Ha Te vagy a legjobb egy csapatban, akkor rossz csapatban vagy! Hogy fogsz fejlődni? Keress, kövess olyan embereket, akik jobbak nálad. A fejlődés alapja az alázatosság. Amikor munkahelyet váltasz, akkor érdemes megnézni az új munkatársakat is. Olyan környezetet válasszunk, ahol az embert nem mérgezik, hanem támogatják. Vannak olyan kapcsolatok, amik mérgezik a mindennapokat, ezeket nem muszáj fenntartani, sem a munkahelyen, sem a baráti körben.

Ne vidd haza a munkát!

Felelősségteljes szervezés

A munkahelyi stressz sok esetben a szervezetlenségből származik. Két eset minden esetben adott: amikor Te szervezed a saját munkádat, és amikor neked szervezik. Te hogyan reagálsz, válaszolsz az élet kihívásaira? Hogyan dolgozod fel a változásokat? Hogyan és honnan merítesz erőt a sikerekhez? Te vagy a felelős az életedért, a döntéseidért, a munkádért. Ezt a felelősséget nem lehet áthárítani másokra. Van egy kötelességed, amit végre kell tudnod hajtani. Nem az ügyfél, a főnök, a beosztott a hibás, ha elcsúszol. Ahogy felelősséget vállalunk a saját életünkért, a tetteinkért, onnantól kezdve van lehetőségünk változtatni az életünkön. Addig amíg nem vállalunk felelősséget, addig mindig más lesz a hibás! A döntéseidért felelősséget kell vállalnod!

Akkor lesz az élet stresszmentes

Ez azt jelenti, hogy tudni kell szervezni az életed, a mindennapjaidat. Akkor lesz az élet stresszmentes, ha a tennivalókat nem külön kezeled, hanem egyben, egy helyen, egy feladatlistát és egy naptárat használva. Ez a Te életed, neked kell benne rendet tartani. Természetesen a tennivalókat az életterületek szerint strukturáltan érdemes rögzíteni, de ezt egy helyre, egy tennivaló listát és naptárat kezelve. Ennek előnye, hogy minden egy helyen van, ha keresni vagy módosítani kell valamit, akkor azt egy helyen meg lehet tenni, a többi figyelembevételével!

Van vele dolgom vagy nincs vele dolgom?

Az eredményes feladatlisták alapja a beérkező információk helyes feldolgozása. Első lépés, hogy eldöntsük, hogy egy adott információból lesz-e feladat, vagy sem. Tehát a kérdés: Van vele dolgom vagy nincs vele dolgom?

NINCS VELE DOLGOM!

Ha NINCS VELE DOLGOM, akkor később szükség lesz rá, ezért rakjam el, vagy teljesen fölösleges információ, dobjam ki? A hátha jó lesz még valamire kacatot az emberek gyakran eltárolják, de a 80%-át soha nem használják fel. A maradék 20%- ot pedig meg lehet találni máshol is, újra elérhetővé lehet tenni másképpen is. Tehát nincs szükség megtartani. Nincsen szükség arra, hogy megtartsunk olyan dolgokat, amik a "TALÁN szükségünk lesz rá egyszer" kategóriába sorolunk. Csak azt tartsuk meg, ami a jelenlegi helyzetben BIZTOS, hogy szükséges!

DOLGOM VAN VELE

Amikkel DOLGOM VAN, az 2 perc alatt elvégezhető vagy sem? A 2 perc alatt elvégezhető feladatokat csináljuk meg azonnal! Ha több mint két perces a feladat, akkor bontsuk le 2 perces tennivalókra, és ízlés szerint ütemezzük. Ha egy feladatcsokor meghaladja a 2 tennivalóra bontható számot, akkor már projektnek tekinthetjük. A projekthez vizsgáld meg, hogy meg van-e minden információ, minden erőforrás és partner stb. Írd be a részfeladatokat a naptárba és kezeld úgy, ahogy egy projektet illik kezelni. A feladatok delegálása esetén tudnunk kell, hogy mit, kinek, milyen határidővel, milyen elvárásokkal és milyen eredményt várva tesszük. A rövid távon nem beütemezhető tennivalókat az EGYSZER TALÁN listába vezessük.

„ Annak az 5 embernek az átlaga vagy, akikkel a legtöbb idődet töltöd.”

Jim Rohn

Ne vidd haza a munkát!

Ha hazaviszed, stresszes lesz az életed! (videó 26 percétől) A munkanap végén zárásként készítsd elő a következő napot, olyan szinten, hogy kilépve az ajtón már ne kelljen észben tartani a feladatokat, ne nyomasszanak a tennivalók. Az előkészített nap lendületesebb, és eredményesebb lesz, hiszen minden elő van készítve, minden anyag, segítség és találkozó le van szervezve. A stressz a bizonytalanságból adódik, abból hogy sok esetben nem tudjuk mi a következő lépés.

Hogyan teremtsünk egyensúlyt a munka és a magánélet között?

Érdekel a folytatás?

Tekerj a videó 50. percéhez vagy gyere el személyesen az előadásaink egyikére.

A videó tartalma címszavakban: - 90 perces alvási ciklus, megoldás a kimerültségre - Hogyan hagyd másnapig a munkahelyeden a tennivalókat - Időgazdálkodás, hogyan csinálják a nagyok - Hogyan optimalizáld az alvásod, pihenésed

Kérdésed van, információra van szükséged?

Kattints az arcképre! (chat)

KAPCSOLAT: +36 30 399 3130
1033 Laktanya u. 4. - Feelwell Centrum