Návászana

Eljutottunk az első sorozat feléig. Ezután az ászana után, ha a fél sorozatot gyakoroljuk rátérünk a hátrahajlítás gyakorlására, majd a levezető gyakorlatok jönnek.

Csónakpóz

A Marícsjászana D utáni vinyászából belégzésre ugorjunk előre Návászanába (Csónakpóz). Nyújtott ülésből emeljük a lábakat, nyújtva, az ülőcsöntok és a keresztcsont közötti részen egyensúlyozva. Olyan magasra emeljük a lábakat, amíg derékszöget nem zárnak be a felsőtesttel. Lábak nyújtva, lábfej spiccel, nézzünk a lábujjakra. Minél kisebb a szög a törzs és a lábak között, annál könnyebb lesz megtartani a lábakat.

Karokat nyújtsuk vállmagasságban előre, befelé néző tenyérrel. A gerincet egyenesítsük, emeljük ki a szegycsontot, vállakat engedjük le, a derekat ne hagyjuk összeesni. Az alhasat finoman behúzzuk, az ülőcsontokat engedjük a talajba préselődni. Nagylábujjakat szorítsuk egymáshoz, csípő befelé forog, combfeszítők belső oldala finoman megfeszül. Nemcsak a csípőhajlítók dolgoznak, hanem a mély izmok is, a medence belső teréből kiindulva.

Csónakpóz

Ha nem tudjuk megtartani a lábakat, mert gyengék a has és core izmaink, akkor hajlítsuk be a térdeket, és a lábszárakat párhuzamosan tartva a talajjal, tartsuk ki a pózt. Ha ígyis nehéz, akkor kulcsoljunk a combok alatt, és segítsünk a kezekkel megtartani a lábakat. Ha megerősödünk, akkor a lábszárakat párhuzamosítsuk a talajjal, majd engedjük el a kulcsolást.

Öt légzés után tegyük a tenyereket a csípő mellett a talajra, és emeljük ki magunkat Lólászanába. Belégzésre emeljük el a medencét és a lábakat is. keresztezzük a lábakat. Húzzuk minél közelebb a térdeket a vállakhoz, minél jobban gömbölyödjünk össze, majd kilégzésre üljünk vissza, és nyújtsuk újra a lábakat és a karokat. Nem baj, ha először csak a medencét tudjuk elemelni, és lennt maradnak a lábak, fokozatosan törekedjünk a lábak elemelésére. Összesen öt kört végezzünk, tehát ötször öt légzésig tartjuk a Návászanát, közben kiemelve magunkat. A bandha kontrollunk és a medencénk belső terének tudatosításával egyre könnyebb lesz elemelkednünk a talajtól, ami a vinyászákban való hátraugrásoknál is nagyon hasznos lesz.

Van kérdésed?

Kattints az arcképre!

Hotline +36 30 399 3130
Astanga tanfolyam kezdőknek: 2019. február 3.