Memória fejlesztés

A mesterien kontrollált érzékek nyílt kapukat kínálnak az intelligencia mély használhatóságára!

A monoton hétköznapok!

Magas terhelés hatására az izmokhoz hasonlóan a memóriánk is elfárad, de a tompa életvitel még károsabb, hiszen az előcsarnoka a depressziónak és koncentrációs zavarnak. A testi és mentális egészség megőrzéséhez, javasolt a heti rendszerességgel végzett testmozgás, tanulás és olvasás. A monoton rutinszerű hétköznapok helyett, IDÉN fordítsunk magasabb prioritást a mozgásra és a tanulásra egyaránt. Garantáltan megerősödik az önbizalmunk, kitartásunk és környezetünk is hálás lesz!

Elsőként a memóriánk edzéséhez válasszunk olyan új tevékenységhez köthető megtanulandó képességet, amit aztán napi szinten gyakorolhatunk, tanulmányozhatunk. Hiszen a gyakorlati tudás a szokásokon keresztül épül be a memóriába. A rövidtávú memóriát, csak a tevékenység időszakára használjuk, míg a hosszútávút a már megszerzett képességek, információk előhívására. A tanulási folyamatok a testtípusok tekintetében eltérőek! Az ayurvédikus rendszer alapján 3 fő csoportra oszthatók. VÁTA, KAPHA, PITTA

Memória fejlesztés

Az érzék kontroll fontossága

Ha az érzékeink aránytalanul vannak kielégítve vagy kontroll nélküli állapotban vannak, akkor az intelligenciánk hatásfoka konvergál a nullához. A szenvedély kötőerejének dominanciájában az intelligencia és az érzékek kéz a kézben működnek, de a végeredmény utólag nem biztos, hogy kívánatos lesz. AZ ÉRZÉKISÉGRE LEHET FÓKUSZÁLNI, DE A TUDÁSRA NEM! A tanuláshoz türelemre, alázatra és az érzékek kontrolljára lesz szükség. A modern oktatási rendszerben jelentős időt kell tanulásra fordítani, - sajnos - amit ráadásul nem követ közvetlen alkalmazás vagy levezető testmozgás. A mesterien kontrollált érzékek nyílt kapukat kínálnak az intelligencia mély használhatóságára. Ez tulajdonképpen azt jelenti, hogy minél kontrolláltabbak az érzékeid, annál mélyebbre tudsz menni a mentális kapcsolatok létrehozásában. Fontos, hogy ha az elme jelen van, akkor az intelligencia és az érzékek is, de az érzékek jelenléte még nem garantálja az intelligencia jelenlét.

A tanulás után a fizikai test kompenzálni szeretné a mentális test fáradságát, ezért a csapongó elme az érzékek azonnali kielégítését követeli! Gyakori, hogy tanulást követően a fiatalok mozgáshiányuk és érzékeik kielégítése érdekében örültséget csinálnak. Ezért a modern, fejlett társadalmi modell kötelezőnek tartja a sportolást az iskolákban és a munkahelyeken egyaránt.

VÁTA típus

Azonnal megérti és alkalmazza a megtanultakat, de rövid időn belül ismételnie kell, mert gyorsan felejt. A tudás elmélyítéséhez újra és újra végig kell mennie a megértés és alkalmazás folyamatán, még akkor is ha az rövid időt vesz igénybe. Tehát az információ az alkalmazáson keresztül rögzül. Más szóval mindig emlékeztetniük kell arra magukat, hogy a tudásuk birtokában vannak! Akik a gyors megértés birtokában vannak, hajlamosak arra, hogy ne tanuljanak intenzíven és a tanultakat nem alkalmazzák a hétköznapokban, ezért szorgalomra lesz szükségük! Gyakori, hogy a tudásuk csak elméleti marad, ami idővel elkopik.

Gyakori, hogy a tudásuk csak elméleti marad, ami idővel elkopik.

„ Az ászana etikus fegyelme akkor nyilvánul meg, amikor helyesen, egyenletesen és maximálisan nyújtod a testedet.”

B.K.S. Iyengar

PITTA típus

A PITTA testfelépítésű emberek, gyorsan megértik, megjegyzik és alkalmazzák a tanultakat .

Bhaktividya Purna Swami Maharaja - Mahábhárata előadások 2014

KAPHA típus

Az elefánt nem felejt! Az új információ befogadásakor általában kevésbé tűnik motiváltnak. Eltökélt a jegyzetek készítésében, könyvek beszerzésében, a tudás felhalmozásában. A téma feldolgozása hosszú időt és aprólékos munkát vesz igénybe. A felismerések és a hétköznapi értelemben vett gondolkodás, a tanulási és alkalmazási fázisban jelentkezik. Tehát nem törekednek az azonnali megértésre, de a megértettek örökös birtokosaivá válnak. Sok esetben az elmélkedésen keresztül jutnak el az alkalmazásig vagy annak vágyáig, gondolatáig.

Számukra a tanulás a környezettel való kapcsolódás eszköze, amely gyakran kiteljesedik egy minőségi társadalmi kapcsolathálóvá. Nehézségük, hogy könnyen feladják, ezért érdemes kitartó emberek társaságát keresniük és állóképesség fejlesztő mozgásformákat végezniük.

A tanulás alapja

A tanulás alapja a tisztelet, az alázat és a tisztaság. A tisztaság a test, az elme és az intelligencia tisztaságát jelenti. A legfontosabb a tudat, a gondolataink tisztasága. A zavartalan tiszta gondolatok segítik a fokuszálást, az összpontosítást! Akinek tompa az életvitele, annak nehezebb tudás

KAPCSOLAT: +36 30 399 3130
Eseménynaptár 2019