Kétnapos feltöltődés, kikapcsolódás, jóga-élmény, egy őszi hétvége keretében Kecskeméten!

2019. január 06.
vasarnap 11:06

Kezdő Astanga Jóga Tanfolyam KECSKEMÉTEN

Ezen a tanfolyamon megismerkedhetsz egy ma is élő tradícionális jógastílussal, ahol az ászanák gyakorlásán túl, nagy hangsúlyt fektetünk az elméleti alapokra, a jógafilozófiára és a jógikus életmóddal kapcsolatos kérdésekre.

A tanfolyam célja

A tanfolyam célja, hogy egy jógikus szemlélet-és életmód kialakításában nyújtson segítséget, válaszokat adva olyan kérdésekre, melyekre a mindnennapokban, a jóga fizikai szintjével ismerkedők talán még nem találkoztak, vagy már megfogalmazódott bennük, de még nem találták meg az érthető, kézzel fogható, gyakorlatias válaszokat.

Emellett az astanga jóga első sorozatának ászanáival fogunk megismerkedni, az első sorozat feléig, valamint a résztvevők igényéinek megfelelően a sorozat második felébe is bepillantunk – nagy hangsúlyt fektetve a kulcsfontosságú ászanákra, ászana csoportokra.

˘Folytatásért görgess a kép alá.˘

Kiket várunk?

Várunk minden jóga iránt érdeklődőt, kezdő vagy haladó gyakorlót, aki szeretne kellemes hétvégi programként, jó társaságban eltölteni két napot, bepillantást nyerve egy tradicionális jógastílus megismerésén keresztül, a jóga elméleti, filozófiai hátterébe.

Az astanga jóga tradicionális, dinamikus és erőteljes, haladó jógastílus, de olyanok jelentkezését is várjuk, akik még sosem astangáztak, és szeretnének megismerkedni az irányzattal. Mindegy, hogy hallottál-e már valaha az astanga jógáról, vagy még csak tervezgeted egy ideje, hogy kipróbálod a jógát. Itt a helyed! Kétnapos élmény,-és feltöltődés egy őszi hétvége keretében!

A tanfolyam TEMATIKÁJA

Az elméleti részben a következőket járjuk körül - Mi a jóga? - Mi alapján helyezzük el a különböző jógastílusokat, hogyan tudjuk egy teljes rendszerben látni őket? Mi alapján teszünk különbséget köztük? - Az astanga jóga tradíció célja, hatásmechanizmusa, gyakorlásának módszertana. - Megismerkedünk az Astanga jóga újkori, rövid történetével, a vinyásza rendszer lényegével, a gyakorláshoz nélkülözhetetlen elméleti alapokkal: a hangos légzéssel (uddzsáji), az izomzárakkal (bandhák), és a dristikkel (a tekintet fókusza a pózok közben), valamint a nyitó és záró mantrákkal. - Miért fontosak, hasznosak számunkra a mantrák? Mi a mantrázás célja?

Gyakorlati rész: - Az első sorozat ászanáinak helyes kivitelezését tanuljuk meg Návászanáig, részletes vinyásza számolással. - Rávezető, esetleg helyettesítő pózokat veszünk a nagyobb kihívást jelentő ászanák helyett, igény szerint. - A Napüdvözletek, álló gyakorlatok, majd az első sorozat ászanái részletesen, a sorozat feléig, igény szerint haladunk tovább, a sorozat második felében szereplő ászanákkal. Előrehajlító, csípőnyitó, és gerinccsavaró pózok, majd a hátrahajlítás (jógahíd, drop back) és fordított pózok, azaz a levezető sorozat.

Bővebben az astanga vinyásza jógáról

AZ ASTANGA ELSŐ SOROZAT másnéven Jóga csikitsza (jóga terápia) a fizikai test egészségének helyreállítására szolgál. Célja, hogy belső szerveinket, szöveteinket megtisztítsuk a méreganyagoktól. A lélegzetet szoros összhangban tartva a test mozgásával, a gyakorlás során, a nagy mennyiségű előrehajlítás, csípőnyitás és néhány csavaró póz, valamint a hangos légzés segítségével hőt termelünk, aminek köszönhetően a tisztulási folyamatok még intenzívebbé válnak, javul a vérkeringés, könnyedebbé, hajlékonyabbá és erősebbé válik a test, megnyugszik az elme és az idegrendszer.

Ennek eredményeképpen tökéletes egészséget teremtünk. A mély és ritmikus légzés során hő keletkezik, felébred az ún. belső, energetikai tűz (agni), ami melegíti és gyógyítja a testet. Meghatározott sorrendben végezzük az ásznákat, melyeket vinyászákkal kötünk össze. A vinyásza a be-és kilégzéssel összhangban végzett összekötő mozdulatsor. Haladóbb szinten az astanga-jóga egy mozgó meditáció, melyben a légzést, az ászanákat, az izomzárakat, az ún. bandhákat, és a fókuszált tekintetet, a dristit kapcsoljuk össze. Ezek a gyakorlás alappillérei. Először csak koncentrált pillanatokat tapasztalunk, és ezt próbáljuk meg később, egyre tudatosabban, folyamatosan fenntartani. Nagyon fontos a hangos légzés, amit végig a gyakorlás alatt fenntartunk. A lényeg, hogy legyen meg a gyakorlás ritmusa a légzésre figyelve, nem pedig az, hogy beleerőltessük magunkat az ászanákba.

Az astanga jóga tradíciója

Az Astanga jóga jelentése, a jóga nyolc ága. Az astanga vinyásza jóga egy dinamikus hatha jógastílus. Hat sorozatból áll, ezek egymásra épülő lépcsőfokok (fizikai, energetikai, sprituális szint). Az astanga vinyásza jóga rendszere Thirumalai Krishnamacaryától származik, világszerte ismertté Sri K. Pattabi Jois és tanítványai által vált, az Astanga térhódítása neki és tanítványainak köszönhető.

„ Gyakorolj, és a többi jön magától!”

Sri K. Pattabhi Jois

A jóga, lényegében az elme lecsendesítésére tett erőfeszítés, ezért érdemes napi rendszerességgel gyakorolni. Kezdhetjük heti egy alkalommal, amit fokozatosan növelhetünk kettő, három, és végül hat alkalomra (ezután már érdemes a mysore típusú, egyéni gyakorlásra áttérni, és saját ütemünkben gyakorolni a szintünknek megfelelő sorozatot).

Egy élménybeszámoló a tanfolyamról

Nyáron a szabadtéri Kezdő Astanga Jóga tanfolyamon volt szerencsém részt venni. Csodás 2 napot töltöttünk együtt Budapesten, a Margitszigeten, rengeteget tanultam. Előtte már látogattam Astanga órákat, de órán nincs arra idő, hogy annyira részletesen ászanánként belemenjünk a helyes felvételbe, a pontos tekintet irányba stb., tehát a részletekbe, ami pedig elengedhetetlen, ha jól szeretnénk végezni a gyakorlásunkat. Az Astangának az lenne a lényege hosszútávon, hogy egyedül is tudjunk gyakorolni, ehhez pedig nélkülözhetetlen a pózok ismerete és sorrendje. Nagyon hasznos volt ez a 2 nap, mindenkinek szépen be lett állítva a helyes tartás, végigbeszéltünk mindent, az elmélettől a gyakorlatig. Mindenki megérezhette, milyen érzés helyesen benne lenni az ászanákban.

A tanfolyam óta sokkal tudatosabban, magabiztosabban veszem már fel a pózokat egyedül is, hiszen, órán túl sok információ hangzik el, emiatt nem sok minden marad meg olykor, arra pedig végképp nincs idő, hogy mindenkinek minden ászanája helyesen legyen beállítva, így akár tévesen is rögzülhet valami. A tanfolyam óta még inkább Astanga függő lettem, a kedvenc jóga irányzatom lett. Szívből ajánlom Mindenkinek, aki helyesen szeretne Astangázni és elmélyedni a jógában. A jegyzetet azóta is többször lapozgatom, Natiék "mindent" tudnak az Astangáról, nagyon jól felkészültek, telis tele hasznos információkkal és mindezt szeretnék Velünk is megosztani! Köszönöm azóta is, hogy ennyit fejlődhettem az Astangában!

Ashtanga jóga - a dinamikus haladó jógastílus

Az oktató: Tóth Anasztázia

Főiskolás éveim alatt, 16 évvel ezelőtt találkoztam először a jógával. Már akkor megnyilvánult számomra az életem minden területén a jóga komplex, egészséget megőrző, kiegyensúlyozó hatása. Akkoriban még más mozgásformák töltötték ki a szabadidőmet (kezdetben balett és néptánc, majd a versenytánc,-és a tánc különböző műfajai, később az aerobik, futás). A dinamizmust a jóga gyakorlásomban is megőriztem, az erőteljes, dinamikus jóga irányzatokhoz vonzódom leginkább, bár szinte már az összes jóga típusban kipróbáltam magam, mind gyakorlóként, mind oktatóként. Eddigi tapasztalataim szerint az Astanga Vinyásza Jóga a leghatékonyabb módszer a fejlődésre, az elmúlt években, komplex és mindenre kiterjedő gyökeres, pozitív átalakulást tapasztaltam a gyakorlás által az életem szinte minden területén.

Önmegvalósítási útnak fogom föl a jógát, melynek fontos része az ászana gyakorlás, amit nem lehet a filozófiától különválasztani. A jóga, mélyreható változásokat előidézve, megtanít felülemelkedni a félelmeinken, ezzel a mindennapi élet nehézségeivel szemben ellenállóbbá, kitartóbbá tesz. Akárhogyan is fogjuk föl a jógát, a rendszeres gyakorlás pozitív hatásai, előbb-utóbb fizikai-és mentális szinten is meg fognak nyilvánulni. Elkötelezetten állok a jógaoktatás mellett évek óta - hiszek abban, hogy minden apró erőfeszítés meghozza a gyümölcsét.

Regisztráció & ár & helyszín

Cím: 6000 Kecskemét, Hoffmann János u. 4. Ananda Jógastúdió A könnyebb kommunikáció érdekében a következő e-mail címre küldd részvételi szándékod és telefonos elérhetőségedet: natijoga@gmail.com Köszönöm. Tel.: 30 377 26 13

Ár: 24 000 Ft

1138 Budapest, Margitsziget szállodák, Zielinski Szilárd sétány

KAPCSOLAT: +36 30 399 3130
Eseménynaptár 2022