Bhudzsapídászana

Az első sorozat második felében, a Návászana után, következik három erőteljes kartámasszal kombinált csípőnyitó póz. Első ezek közül a Bhudzsapídászana.

Bhudzsapídászana (Karprés póz vagy Vállszorító póz)

A Návászana utáni vinyászából, Lefelé néző kutyából nem a karok között ugrunk előre, hanem a karjaink mellé ugorjunk, terpeszben, térdek hajlítva. Belégzés közben ugrunk, aktív bandha munkával. A levegőben keresztezzük a bokákat, a karokat közrefogva.

Kilégzésre vigyük hátra a lábakat a karok között úgy, hogy ne érjenek a földhöz, az állat tegyük le a talajra. Dristi: orrcsúcs. Öt légzés után belégzésre emelkedünk, visszahozzuk előre a lábakat, kilégzés Bakászana, belégzésre emelkedünk, és kilégzésre hátraugrunk Csaturanga Dandászanába, vinyásza.

Bhudzsapídászana

Ez az ászana nagyon jó előkészítése a Kurmászanának, fejleszti a core-izmokat, hasizmokat,törzsfeszítő izmokat, pszoászt. Erősíti a csuklót, vállat, gerincet, az egyensúlyozó képességet, élénkíti az emésztőszervek működését.

Lépések

Ha elsőre még nem megy rögtön a pózba való beleugrás, akkor először lépjünk a karok mellé. Próbáljuk betenni a vállakat a térd mögé, ehhez megfoghatjuk a sarkainkat, majd visszatesszük a tenyereinket a földre, és vigyünk rájuk súlyt, amíg a lábaink el nem emelkednek a talajról. Ezután jön a lábak keresztezése. Először ebben a fázisban tartsuk ki a pózt.

Amikor ez már nem okoz nehézséget, erőteljes bandha munkával vigyük hátra a lábakat a karok mögé. Az első próbálkozásoknál lehet, hogy a földön fogjuk vonszolni őket. Ez egy eléggé összetett póz, érdemes türelmesnek lennünk a gyakorlásánál, és fázisokra bontani. Mikor már egyáltalán nem nehéz megtartani sem a testsúlyunkat a karokon, sem pedig a lábakat keresztezve a karok körül, törekedjünk a levegőben megtartva hátravinni a lábakat, spiccelve és keresztezve.

Először a homlokunkat tegyük le magunk előtt a földre, és ha ez már könnyen megy, akkor az állal próbáljuk megérinteni a talajt. Majd ezután a következő lépés, hogy öt légzés után visszahozzuk előre a lábakat, szintén a levegőben megtartva, és szétbontjuk a bokákat, kiegyenesítjük a térdeket (jó esetben ez egy Tittibászana). A jobb boka van keresztezéskor a bal fölött, és szétbontáskor a jobb lábra visszük a testsúlyt és először hátravisszük a bal lábat, majd a jobbat is a bal lábra engedett testsúly mellett. Ideális esetben a térdek bekerülnek a hónaljakba, és a nagylábujjak összeérnek a levegőben, ez a Bakászana.

Ezt a fázist, és az előtte lévőt sem, tartjuk ki öt légzésig, mert csak átvezető mozdulatok. Innen kicsit behajlítjuk a karokat és hátraugrunk Csaturangába. Hátraugrásnál előre dőlünk, és jól beletoljuk a tenyereinket a talajba, ehhez előre kell vinni a testsúlyt. Egy idő után egyszerre is megy majd a lábak hátrahúzása.

„ Légy nyugodt, és kezdd az ászanát azzal az elhatározással, hogy hosszú távon fogsz dolgozni a pózzal. Az ászana mellett maga a bemenetel és kijövetel is nehéz feladat. A teljes mozdulatsorhoz mentális és fizikai állóképesség szükséges.Ne hagyd abba akkor sem, ha eleinte teljesen lehetetlennek tű”

Kino MacGregor

Van kérdésed?

Kattints az arcképre!

Hotline +36 30 399 3130
Astanga tanfolyam kezdőknek: 2019. február 3.